Om online een bestelling te plaatsen is er een account nodig (die kunt u hier aanmaken). Voeg vervolgens het gewenste aantal geneesmiddelen via de betreffende artikelpagina(s) toe aan de bestellijst. Vanuit uw persoonlijke bestellijst kan de bestelling worden afgerond.
De levertijd van de geneesmiddelen worden aangeduid met de beschikbaarheidsindicator in de volgende kleurcodes:
- Groen = levertijd 1 tot 3 werkdagen
- Geel = levertijd 4 tot 5 werkdagen
- Oranje = levertijd 2 tot 8 weken
- Rood = In ons assortiment maar helaas ‘tijdelijk’ niet leverbaar
Mocht u op onze website niet direct een geschikt alternatief vinden voor een tekort, dan kunt u via de button ‘Meld een tekort‘ een aanvraag plaatsen. Of u stuurt een e-mail met de productnaam, werkzame stof, toedieningsvorm, indien mogelijk het ZI nummer, het aantal benodigde stuks/verpakkingen en overige relevante informatie naar sales@geneesmiddelentekort.nl. Wij gaan direct met uw aanvraag aan de slag. U ontvangt vervolgens een terugkoppeling op het opgegeven e-mailadres met, indien mogelijk, alternatieve geneesmiddelen die beschikbaar zijn. Zodra we een beschikbaar en betrouwbaar alternatief geneesmiddel hebben gevonden, voegen wij het meteen toe aan ons actuele, online assortiment.
Na ontvangst van uw bestelling of aanvraag gaan wij aan de slag om deze zo snel mogelijk te leveren. Vanuit de leverende partij Active Pharma GmbH ontvangt u na het verwerken van de order een orderbevestiging op het bij ons bekende e-mailadres. Indien er afwijkingen zijn met betrekking tot de bestelling informeren wij u door telefonisch contact op te nemen alvorens u de orderbevestiging ontvangt.
Stuur een e-mail naar sales@geneesmiddelentekort.nl of bel naar 088-1800 550 met hierin aangegeven welke order het betreft en wat de reden is van annuleren. Wij geven hierop een terugkoppeling of het nog mogelijk is om een bestelling te annuleren.
Geneesmiddelentekort is een initiatief van Eureco Pharma B.V. en richt zich op het oplossen van geneesmiddelentekorten in Nederland. Als dochteronderneming in Duitsland is Active Pharma GmbH de uitvoerende partij en ontvangt u van hen de orderbevestiging, de levering en de factuur.
Nee, wij mogen geen inhoudelijk advies geven over de geneesmiddelen die wij als alternatief aanbieden. De beoordeling van het door ons aangeboden geneesmiddel en de eindverantwoordelijkheid ligt bij de voorschrijver en/of apotheker.
Maandag t/m vrijdag zijn wij bereikbaar van 08.30 uur tot 17.00 uur per telefoon via 088 1800 550 of per mail via sales@geneesmiddelentekort.nl.
Prijzen en levertijden zijn enkel zichtbaar nadat u bent ingelogd via de button ‘Inloggen’ in het hoofdmenu, via uw geregistreerd account voor onze website. U moet hiervoor wel een account hebben (die kunt u hier aanmaken).
Apothekers kunnen een account aanvragen via “Inloggen” in het hoofdmenu. U vult hier het registratieformulier zo compleet mogelijk in. Wij controleren de ingevulde gegevens en sturen u na een positieve controle uw persoonlijke logingegevens per e-mail. Vanaf dat moment is uw account geactiveerd en kunt u als klant direct online bestellingen plaatsen via de website.
Wijzigingen met betrekking tot afleveradressen, factuuradressen, tenaamstelling, e-mailadressen voor orderbevestigingen graag mailen naar sales@geneesmiddelentekort.nl.
Wij zorgen dat wijzigingen van uw accountgegevens worden verwerkt.
Heeft u een klacht over een onderdeel op onze website, een bestelling, product of over iets anders? Mail de klacht zo compleet mogelijk, indien nodig met foto’s, naar sales@geneesmiddelentekort.nl.
Wanneer het IGJ een tijdelijke toestemming verleent voor het importeren van een bepaald geneesmiddel, kunt u tijdens die periode een alternatief geneesmiddel kopen in het buitenland zonder verdere ontheffing. Door de afgifte van deze tijdelijke toestemming, komen deze geneesmiddelen in aanmerking voor een vergoeding bij de zorgverzekeraar.
Geneesmiddelen met een tijdelijke toestemming van het IGJ worden door geneesmiddelentekort.nl per eerst volgende mogelijkheid zichtbaar in de G-standaard index. De geneesmiddelen zijn hierdoor makkelijker aan te schrijven en mogelijk te declareren bij de zorgverzekeraar.
Indien er geen tijdelijke IGJ toestemming is afgegeven en u toch een geneesmiddel wenst te importeren zonder een handelsvergunning, dan gelden hieraan voorwaarden. De voorschrijver en apotheek van het geneesmiddel is verantwoordelijk voor dit aanvraagproces. Meer informatie kunt u vinden op:
Wilt u een levering retourneren? Neem hier dan contact over op met ons via sales@geneesmiddelentekort.nl.
Bij een bestelling onder de € 250,00 rekenen wij € 27,50 verzendkosten.
Er is veel aandacht besteed aan de inhoud van deze website. Ondanks deze constante zorg, kan het voorkomen dat de informatie die hier wordt gepubliceerd onvolledig of onjuist is. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Als op de website verstrekte informatie tekortkomingen of fouten vertoond zijn, zullen wij de grootst mogelijke inspanning leveren om dat zo snel mogelijk te corrigeren. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor directe of indirecte schade die ontstaat uit het gebruik van deze website en de daarin ter beschikking gestelde informatie.
Onze algemene voorwaarden kunt u lezen op: